AMMERSTOL • Bergambacht won op sportpark De Snackert met 1-7 van hekkensluiter Ammerstol, dat weinig in de melk te brokkelen had.

De snelle Twan Schmidt was een plaag voor de defensie van Ammerstol. Hij scoorde vijf keer. ,,De thuisclub maakte veel overtredingen om ons af te stoppen,” vertelde Bergambacht-trainer Jerry de Groot na afloop. ,,De scheidsrechter trad daar amper tegen op. Ik ben blij, dat we zonder kleerscheuren uit deze streekderby zijn gekomen. We gaan ons optimaal voorbereiden op de wedstrijd tegen koploper Haastrecht, die voor 20 november op het programma staat. Aankomende zaterdag is er een inhaaldag, waarop wij vrij zijn.”

Luuk Botter en Sem Bouman maakte de andere Bergambachtse treffers. Ammerstollenaar Jordy de Lange redde halverwege de tweede helft de spreekwoordelijke eer.

Bron: Regiovoetbal.nl