Afgelopen zaterdag stond de laatste test voor de start van de beker op het programma. In en tegen Nieuwerkerk werd met 2-1 verloren door de ploeg van Jerry de Groot.

De eerste grote kans was voor Bergambacht. Al na 2 minuten kwam spits Pieter Meijer oog in oog met de keeper van Nieuwerkerk, na een mooie steekpass door de as van het veld. Een uitgelezen mogelijkheid om vroeg op voorsprong te komen, maar de keeper wist de bal van de spits te stoppen. Enkele minuten later was het aan de andere kant wel raak. Na een snelle combinatie van Nieuwerkerk werd er raak geschoten, buiten bereik van keeper Stefan van der Waals: 1-0.

Bergambacht herstelde zich en speelde een prima eerste helft. Deze werd halverwege beloond met een doelpunt. Na een overtreding in het zestienmetergebied mocht Pieter Meijer aanleggen vanaf elf meter. Onberispelijk en onhoudbaar: 1-1. Dit was ook de ruststand op het warme kunstgras van Nieuwerkerk.

Na de rust kwamen er wisselingen in de opstelling en werd Bergambacht iets meer onder druk gezet, maar Stefan van der Waals hield de blauw-zwarten op de been. Bij één inzet was hij kansloos en dat bepaalde de eindstand op 2-1 in het voordeel van Nieuwerkerk. Jerry de Groot was ondanks het resultaat tevreden: ''We deden het in de eerste helft goed en ook na de rust bleven we degelijk. Hiermee kunnen we verder.''

Bij Bergambacht ontbraken Jan Smits en Rik Hordijk door een blessure. Luuk Botter en Erik Kuiper waren ook afwezig. De trainer hoopt volgende week op allen weer een beroep te doen bij de eerste bekerwedstrijd van het seizoen 2021-2022.

Opstelling Bergambacht:

Meerdere foto's van de wedstrijd vind je op http://www.vvnieuwerkerk.nl