Afgelopen zaterdag speelde V.V. Bergambacht de laatste wedstrijd in de poulefase van de beker uit bij Bernardus. Beide ploegen hadden voorafgaand aan de wedstrijd nog geen punten en dus waren beiden al uitgeschakeld voor deelname aan de volgende ronde.

Al vroeg in de wedstrijd scoorde Jelle Hordijk voor de blauwzwarten de 1-0. Uit een strafschop wist de thuisploeg vervolgens de stand weer gelijk te trekken. Doelman Roy Pons maakte vervolgens een handsbal buiten de zestien meter waar hij een rode kaart voor ontving, de vrije trap die volgde leverde de 2-1 voorsprong op voor Bernardus.

Wel trok Jelle Hordijk de stand nog gelijk maar daarna liep de thuisploeg uit naar 5-2. Er werd nog één keer gescoord door Pieter Meijer waardoor de stand uiteindelijk nog op 5-3 kwam.

Zaterdag begint de competitie met een thuiswedstrijd tegen Oosterheem om 15.00 uur.