Wil jij eraan bijdragen dat het plezier in het voetbal voorop blijft staan en dat beide teams met een glimlach het veld af stappen? Meld je dan aan als scheidsrechter bij vv Bergambacht en je kunt meteen beginnen met fluiten!

De scheidsrechter is een essentieel onderdeel van voetbal. Hij of zij speelt een belangrijke rol op het veld. De scheidsrechter helpt mee aan een sportief en eerlijk verloop van de wedstrijd. Zonder scheidsrechter is er immers geen wedstrijd.

Als scheidsrechterscommissie zijn we de hele week bezig om elke zaterdag alle wedstrijden van een scheidsrechter te voorzien. Het is elke week een puzzel en daarom staan we te springen om nieuwe scheidsrechters. Als vrijwilliger help je de vereniging om iedereen zijn favoriete sport te laten beoefenen.

Lijkt het je leuk om af en toe een wedstrijd te leiden bij de pupillen, junioren of senioren? Meld je nu aan voor één van de cursussen! Aan het begin van het nieuwe seizoen start de scheidsrechtercommissie namelijk een tweetal cursussen om nieuwe scheidsrechters te werven en om ons huidig scheidsrechterskorps bij te scholen. We organiseren in samenwerking met de KNVB een pupillencursus en een cursus verenigingsscheidsrechter. Hieronder een nadere toelichting:

Onderwerpen van de pupillencursus:

• Pupillenwedstrijden op een zodanige manier begeleiden dat de spelers het spel met plezier spelen, beleven en leren.
• Het fluiten van wedstrijden bij de pupillen.
• Het leren van de spelregels.

Onderwerpen van de cursus verenigingsscheidsrechter:

• Leiding geven aan 22 spelers op het veld.
• Het toepassen van de spelregels.
• Uitvoeren van praktijkoefeningen.
• Samenwerken met assistent-scheidsrechters.
• De 11 competenties.
• Positie kiezen en volgen.
• Spelhervattingen en disciplinaire straffen.

Voor informatie over de cursussen of andere vragen kunt u terecht bij Ruben Verrips van de scheidsrechterscommissie via 0620877951 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.Ook staan we klaar om u te begeleiden als u wilt starten of al gestart bent als scheidsrechter. Wij kijken er naar uit om jullie te verwelkomen!