Bergambacht verloor afgelopen zaterdag de eerste wedstrijd van de bekercompetitie tegen CVC Reeuwijk met 1-3 in eigen huis. De club uit Reeuwijk is topfavoriet voor het kampioenschap dit seizoen in de derde klasse.

CVC Reeuwijk begon sterk en had de meeste dreiging in de openingsfase, maar tot echte grote kansen kwam het niet. Het elftal van Jerry de Groot speelde defensief prima en wist af en toe met goed voetbal door het middenveld en de verdediging te dringen en daar ontstond dan ook de 'verrassende' 1-0 door halverwege de eerste helft. Op aangeven van Twan Schmidt wist Rody Bezemer van dichtbij het net te raken. Niet lang kon de thuisploeg van die voorsprong genieten, want binnen vijf minuten stond de gelijkmaker alweer op het bord. Vlak voor het rustsignaal kregen de gasten een strafschop die wisten ze te benutten waardoor het 1-2 werd.

Na rust waren er over en weer niet veel grote kansen meer te ontdekken. CVC Reeuwijk scoorde nog wel een keer waardoor de eindstand werd bepaald op 1-3.

Zaterdag speelt Bergambacht de tweede bekerwedstrijd uit bij het Haagse DUNO. Om 13.30 uur wordt er afgetrapt op Sportpark Haagsche Dynamiek.