We gaan ons voorbereiden op het nieuwe seizoen en we starten weer met trainen en het spelen van wedstrijden. Dit zal gepaard gaan met veel aanpassingen vanwege de coronacrisis. We zijn blij dat we weer mogen beginnen, maar om op een veilige en verantwoorde manier met elkaar te kunnen sporten en gebruik te kunnen maken van de accommodatie, zijn onderstaande afspraken opgesteld.
Wij rekenen erop dat een ieder deze afspraken zal naleven en respecteren.
Veiligheid- en hygiëneregels
Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken. Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen. Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak.
Daarnaast gelden uiteraard ook onderstaande bekende regels:
- Schud geen handen en was ze vaak met water en zeep, juist voor en na bezoek aan de vereniging;
- Houd 1,5m afstand en vermijd drukte (18+);
- Kom niet eerder dan tien minuten voor de aanvangstijd aan op de voetbalvereniging.
Advies: Draag een mondkapje als je bij uitwedstrijden met meerdere spelers in een auto zit. Volg altijd de aanwijzingen en instructies van leidinggevenden op als trainers en bestuurders.
Jeugd JO7 t/m JO17
Trainingen:
Voor alle jeugdteams geldt bij trainingen: thuis omkleden en douchen. Er zijn geen kleedkamers beschikbaar.
Wedstrijden:
Per team 1 kleedkamer beschikbaar, rekening houdend met de volgende richtlijnen:
- De kleedkamers zijn een 1/2 uur voor tot 3 kwartier na de wedstrijd beschikbaar!
- Geen ouders in de kleedkamer.
- Geen drank in de kleedkamer.
- De kleedkamer dient na gebruik door team zelf schoongemaakt te worden. Leiders zien hier op toe.
Senioren en JO19
Trainingen:
Het is mogelijk de kleedkamers te gebruiken om om te kleden en te douchen, rekening houdend met de volgende richtlijnen:
- Maximaal 8 personen tegelijk in kleedkamer.
- Maximaal 2 personen tegelijk douchen.
- Kleedkamer dient na gebruik door team zelf schoongemaakt te worden!
Wedstrijden:
Per team 2 kleedkamers beschikbaar om om te kleden en te douchen, rekening houdend met de volgende richtlijnen:
- De kleedkamers zijn een 1/2 uur voor tot 3 kwartier na de wedstrijd beschikbaar!
- Maximaal 8 personen tegelijk in kleedkamer.
- Maximaal 2 personen tegelijk douchen.
- Niet nazitten in kleedkamer.
- Geen drank in de kleedkamer
- Kleedkamer dient na gebruik door team zelf schoongemaakt te worden.
Kantine
- De kantine is voorzien van Corona-bestikkering zoals looproutes, aandachtspunten en afstandspunten;
- Er is een aparte in- en uitgang aangegeven. Volg deze op.
- Bezoekers worden verzocht bij betalen zoveel mogelijk contactloos te betalen;
- Men is verplicht om te gaan zitten. Er mogen geen stoelen en/of tafels verplaatst worden. Houd rekening met 1,5 meter afstand.
- Als alle zitplaatsen bezet zijn is de kantine (op basis van coronavoorwaarden) vol, en mogen/kunnen er geen mensen meer bij (kinderen onder de 18 jaar worden niet meegerekend).
- In geval van een volle kantine is losse verkoop wel mogelijk. Na de aankoop dient men direct de kantine te verlaten.
- Er zijn voldoende persoonlijke hygiënemiddelen beschikbaar, gebruik deze ook.
Spelende leden samengevat
- Voorafgaand, tijdens de rustmomenten en na afloop van de training/wedstrijd, dienen spelers van 18 jaar en ouder wél 1,5 meter afstand tot elkaar te houden, zowel in kleedkamer, kantine, op het terras, als om het veld.
- Zorg ervoor dat je buiten de noodzakelijke sport gerelateerde contactmomenten geen fysiek contact hebt zoals bij het vieren van een overwinningsmoment en tijdens een wissel;
- Draag een mondkapje wanneer personen buiten je huishouden in één vervoersmiddel van of naar een sportactiviteit gaan en/of bij uitwedstrijden;
- Volg altijd de aanwijzingen zoals looproutes en volg instructies van de organisatie op, bijvoorbeeld van trainers en bestuursleden.
Trainers, begeleiders, clubscheidsrechters en vrijwilligers
- Trainers, begeleiders, clubscheidsrechters en vrijwilligers dienen zelf hun risico te analyseren of zij zich op de sportlocatie in groepen met anderen kunnen begeven;
- Vermijd geforceerd stemgebruik zoals schreeuwen;
- Houd 1,5 meter afstand met spelers, tenzij noodzakelijk voor (veilige) beoefening/begeleiding van de sport;
- Zorg voor 1,5 meter afstand tussen de trainers/begeleiders/vrijwilligers en wisselspelers onderling, ook in de dug-out.
Ouders en toeschouwers
- Informeer je kinderen over de algemene veiligheids- en hygiëneregels en geef aan dat ze altijd de aanwijzingen van de begeleiding opvolgen;
- Conform de richtlijn van de sportbond NOC*NSF moeten ouders en toeschouwers die ouder zijn dan 18 jaar zich laten registeren. Vanaf aankomend weekend hangt er op de kassahokjes, aan beide kanten van het terrein, een QR-code, waarmee de registratie plaats kan vinden. De code kan worden ingescand met de camera van de telefoon. Na het openen van de link volgt er een korte vragenlijst die moet worden ingevuld. V.V. Bergambacht vraagt alleen om naam en telefoonnummer. Deze gegevens worden maximaal vier weken bewaard voor een eventueel bron- en contactonderzoek. Met het invullen van het formulier wordt aangegeven dat de gezondheidscheck is gedaan.
- Voor leden en bezoekers onder de 18 jaar is er geen registratieplicht.
- Houd bij 18 jaar en ouder 1,5 meter afstand op en in onze accommodatie, ook langs het veld;
- Verzoek aan ouders om niet de kleedkamers in te gaan (alleen leiders);
- Gebruik geen alcohol buiten het terras;
- Volg altijd de aanwijzingen op van de organisatie, bijvoorbeeld van trainers, begeleiders en bestuursleden.
Wij rekenen op jullie medewerking.
Bestuur V.V. Bergambacht