Bergambacht won in een moeizame wedstrijd door vier treffers in het laatste kwartier met 5-1 van het Rotterdamse SDV.

De thuisclub nam snel een voorsprong via Twan Schmidt, maar daarna stokte de anders zo trefzekere aanvalslinie. Via een uitstekend genomen vrije trap kwamen de gasten langszij.

,,Er werd te veel gezocht naar mijn spelbepalende spelers voorin, die dit keer het verschil niet konden maken,” meldde Bergambacht-trainer Bert Potuyt na afloop. ,,Via een gedegen opbouw konden we na het inbrengen van Etienne van den Heuvel en Farouk el Kadiri, toch het verschil maken. Na goed voorbereidend werk van Van den Heuvel zette Rody Bezemer ons op 2-1. De jeugdige Stefan de Man viel ook goed in, want hij bracht met twee gave goals de marge op drie. Pieter Meijer had het laatste woord.”

Bron: Regio-voetbal.nl.