Vandaag was de kampioenswedstrijd tussen de nummers 1 en 2 van de competitie. Bergambacht begon als nummer 1 aan de wedstrijd en was bij winst op Spirit kampioen van de eerste klasse. De spelers wisten wat er op het spel stond en waren erg scherp, gedreven, gedisciplineerd en enthousiast aan de wedstijd begonnen.

Bergambacht was in het eerste kwart van de wedstrijd veel beter dan Spirit. Ze waren veel feller in de duels, speelden goed tikki takki voetbal (met Sven als dirigent op het middenveld) en kwamen tot vele kansen. De keeper van de tegenstander die keerde keer op keer de schoten van Bergambacht. Spirit kwam er ook een aantal keren gevaarlijk uit, maar door goed gedisciplineerd verdedigen van Thom, Lars en Imran in het centrum konden de spelers heel veel gevaar voorkomen en zorgden voor veel rust in zowel defensief als in opbouwend opzicht.

De toeschouwers kregen een waar spektakel te zien van Bergambacht en Spirit kwam er eigenlijk bijna niet aan te pas. Spirit werd van het kastje naar de muur gestuurd en wisten niet waar ze het zoeken moesten. Jaylen die aan de rechterkant vaak gevaarlijk was met zijn acties en voorzetten,  Brian en Joel waren met hun acties een plaag voor de defensie van Spirit. Het was wachten tot het eerste doelpunt zou vallen. Het doelpunt viel in het eerste kwart helaas niet.

Het tweede kwart van de wedstrijd ging Bergambacht door waar het was gebleven. Met het creëren van vele kansen, veel mooie aanvallen waarbij ze de bal van voet naar voet lieten gaan, veel lopende spelers hadden en constant de vrije man werd gevonden. Waarbij opviel dat Jelte heel secuur was in zijn passing en altijd de oplossing vooruit kon vinden. Het regende kansen en wederom was de keeper keer op keer een sta in de weg. Spirit schoot een aantal keren van grote afstand op het doel waarvan 1 bal op de lat belandde. De frustratie nam toe bij Bergambacht omdat de goal maar niet wilde vallen.

In het derde kwart nam de spanning toe. Het werd toen een echte vechtwedstrijd. Vele duels werden uitgevochten en er werden minder kansen gecreëerd. Spirit was 1 keer gevaarlijk met een schot van afstand wederom op de lat en Bergambacht kreeg een x-aantal kansen waarbij het vizier niet op scherp stond. Het vierde kwart nam de spanning verder toe. Er waren vele toeschouwers op de wedstrijd afgekomen en iedereen zat op het puntje van zijn stoel. De wedstrijd ging op en neer, waarbij Bergambacht de betere van het spel had. De kansen werden schaarser en wat in de hele wedstrijd nog niet gebeurd was, gebeurde nu dus wel. Spirit brak door onze verdediging en kwam 1 op 1 met onze keeper Jaron. De toeschouwers van Spirit begonnen al te juichen omdat ze dachten dat de spits van Spirit de bal er in zou jagen. Toen hij op Jaron afliep, maakte Jaron zijn doel goed klein door uit te komen en de spits schoot de bal hard de hoek in. Jaron was de situatie de baas met een geniale redding. De opluchting was groot bij spelers en de toeschouwers van Bergambacht.

Naarmate we naar het einde van de wedstrijd gingen hadden we ons neergelegd bij een gelijkspel en zouden we volgende week ons kampioenschap moeten binnen halen, maar onverwachts gebeurde het onverwachte. In de laatste minuut van de wedstrijd brak Dorian door en was aan de linkerkant van het strafschop gebied uitgekomen. Dorian trok de bal laag voor het doel langs waar Brian in de buurt stond. Brian kon niet bij de bal komen, maar de bal was zo scherp dat de verdedigers van Spirit niets anders konden doen dan de bal het eigen doel inglijden. Het was 0-1 voor Bergambacht. Tien seconden later floot de scheidsrechter af voor de wedstrijd en het periodekampioenschap was een feit voor Bergambacht JO11-1.

Gefeliciteerd mannen, op naar de volgende competitie!