We willen u voorstellen aan Nick de Ruijter, keeper van de Jo9-2. Nick is een gezellige en vrolijke jongen die gek is van het spelletje voetbal. Doordat Nick op voetbal ging en er bevlogen over kon vertellen is zijn vader Andries zelfs leider geworden van de Jo9-2 samen met Willem Jan Barendregt. Deze leiders en spelers hebben iets voor elkaar gekregen dit seizoen waar ik mijn petje voor af neem. Ze zijn vanaf oktober ongeslagen in de competitie en dit resulteerde in een mooie 2e plaats.

Nick werd opgehaald door Jelle Hordijk, die gelukkig weer terug is in de wedstrijdselectie van het eerste. De Pupil van de Week maakt op zo'n dag alles van dichtbij mee, het samen lunchen, de wedstrijdbespreking en de warming-up op het veld. Alles komt aan bod. Dat is voor Nick wel goed want die denkt overal over na en had zijn vragen al gesteld natuurlijk: "eet jij maar 1 broodje?" En "iedereen moet wel luisteren toch?" en aan de scheidsrechter "waar is dat voor en waarom heeft u dat bij u", enz enz..

Iedereen die Nick wat beter kent weet dat dit interesse is die zo ontwapend overkomt, het is een mannetje hoor. Nick had er van genoten en kwam nog een handje geven aan mij om te bedanken en ik denk het belangrijkste: zijn gekregen voetbal laten zien met alle handtekeningen van de coaches en spelers. Hiervoor organiseren we het natuurlijk, de smile op een gezichtje en de verwondering in hun ogen als de grote spelers zich laten gelden. Schitterend! Geniet van de foto's.

Ik wil ook nog zo aan het einde van het seizoen de spelers Max Bakker en Jordi Potuyt bedanken die namens de selectiespelers het allemaal geregeld hebben met de ouders en de ballen geregeld hebben met John van Herk, onze stille alleskunner binnen de vereniging VV Bergambacht. Alle selectiespelers die de jeugd opgehaald hebben EEN DIKKE LIKE! Weet dat de kids ervan genieten en dat ze opkijken naar jullie, ze willen net zo goed worden als jullie dus vriendelijkheid en openheid werd erg gewaardeerd. Dit maakt dat onze club voor iedereen is en dat als we alles relativeren gewoon dat dorpse cluppie overblijft met een schitterend complex en geweldige vrijwilligers en heel veel spelers en speelsters die elke week weer genieten en plezier hebben.

Gerard van Hove