Vierdeklasser Bergambacht timmert met de jeugd in positieve zin aan de weg. Een nieuwe jeugdcommissie wil het jeugdwerk voortzetten en weer een nieuwe impuls geven. Dit gebeurt onder leiding van de nieuwe jeugdvoorzitter Kees Roosendaal. Een kennismaking.

BERGAMBACHT – Al vele jaren zorgen tal van vrijwilligers met veel inzet en enthousiasme ervoor dat de jeugdleden van V.V. Bergambacht wekelijks kunnen trainen en spelen. De nieuwe jeugdcommissie gaat hier natuurlijk mee verder, maar wil het jeugdwerk ook voorzien van nieuw elan. “Een van onze doelen is nu ook om beleid op papier te zetten zodat we ergens op kunnen terugvallen, maar ook nieuwe stappen kunnen zetten", zegt de nieuwbakken jeugdvoorzitter Kees Roosendaal. “Daarnaast gaan we proberen om meer vrijwilligers te vinden voor de jeugdafdeling, zodat niet alles door dezelfde mensen wordt gedaan. Oftewel meer oudere junioren activeren om te helpen met de jongere teams en meer ouders erbij te betrekken. Ook gaan we er aan werken om onze oudere jeugdleden niet te laten uitstromen maar juist binnen de club te houden. Er staat inmiddels goede afdeling met korte communicatielijnen, waarbij plezier en ontwikkeling hand-in-hand samengaat. Met alle clubmensen is dit mogelijk en de bezetting binnen de commissie is goed. De ideeën zijn er, maar we willen alles stap voor stap doen. In het seizoen 2016/2017 moeten de eerste plannen uitgevoerd worden”.

Kees Roosendaal, oud-speler van de veteranen, spreekt met veel passie en inzet over de plannen, maar niet iedereen zal hem goed kennen. Roosendaal, wiens vijf kinderen ook actieve sporters zijn –voetbal, hockey en tennis - belandde acht jaar terug pas bij Bergambacht. ,,Ik had niet veel met voetbal, maar ben door mijn zoons lid geworden. Ik werd jeugdleider en raakte alsnog bevangen door dit spelletje," zegt de voormalig bestuurder van de tennisvereniging uit zijn vorige woonplaats. ,,Als je dan al die jaren nauw betrokken bent, dan wil je op een gegeven moment meer doen. En deze functie was al langere tijd vacant en ik dacht bij mezelf: waarom niet? Een nieuwe uitdaging om V.V. Bergambacht te helpen om verder op de kaart te zetten. Dat is nu de uitdaging waar ik lekker mee bezig ben, met een fantastiche groep clubmensen om mij heen. We doen het met zijn allen."

Artikel uit Voetbal Journaal, Lek en IJssel, nr.2, april 2016