Nadat vorige week onze E1 kampioen is geworden, is zaterdag 16 april ook de C1 kampioen geworden in Barendrecht.

Op een mega-complex waar deze dag 54 wedstrijden werden gespeeld was de belangrijkste al om 08.30 uur. Daar was namelijk de kampioenwedstrijd van BERGAMBACHT C1.

In een licht voorjaar zonnetje kwamen zij goed uit de startblokken. Er werd gelijk veel diepte in het spel gelegd en dat leverde in de eerste zeven minuten al drie hoekschoppen op. Tevens was er een mooie actie van Xander die om twee spelers heen voetbalde en de bal net voor het doel langs schoot. Bij de volgende aanval dolde Stefan zijn tegenstander en combineerde hij met Xander door de verdediging heen en nadat Stefan voor de doelman was aangekomen liet hij deze kansloos met een schot in de hoek van het doel. De 0 – 1 in de 8e minuut. Enkele minuten later werd de wedstrijd al “voortijdig” beslist. Bart Jan schoof in over de as van het veld,verspeelde de bal maar veroverde deze tussen twee man in ook gelijk weer terug. De pass hierna van Bart Jan bereikte Bart die de bal in twee instanties bezorgde bij de naar binnen komende Stijn. Na de doelman te hebben gepasseerd schoot Stijn vanuit een moeilijke hoek bij de tweede paal de bal in het net, 0 – 2 ( 14e min. ).

Na zo’n lekkere start konden de leiders en trainer aan de zijkant lekker achterover leunen. Maar in het veld ging de C1 dat langzaam aan ook doen. Verdedigend zat het wel dicht maar de opbouw werd slordig Vanaf het middenveld werd niet elke keer de juiste keuze gemaakt en de voorhoede wilde te snel naar voren. In de laatste minuut schonk onze doelman nog een kans aan Barendrecht maar redde Rik voor de doellijn en herstelde Stefan daarna met twee reddingen zijn misser.

Rust 0 -2.

Na rust waren de mannen van de C1 weer net zo scherp als in de openingsfase en speelde zij weer 15 meter verder naar voren. Een aanval over de as van het veld begon bij Rik en de inschuivende Lennert die zichzelf na een combinatie met Stijn in het strafschopgebied bracht. Daar kapte Lennert een verdediger uit en speelde hij de bal door de benen van de doelman in het doel. De 0 – 3 ( 40e min. ).  In een kort tijdsbestek hierna gaf Bergambacht Barendrecht de ruimte om twee maal gevaarlijk te worden met een schot dat net naast ging en een bal op de lat. Het spelbeeld kwam hierna weer in evenwicht,maar als de tegenstander denkt dat zij tegen Bergambacht C1 iets aanvallender kan gaan spelen(zoals vaker dit seizoen) ruikt Bergambacht C1 meestal de kans en voetballen zij door hun verdediging heen. Dit leverde dan ook nog twee doelpunten op.

56e min.          Met een lange breedtepass bereikte Stijn, Bart. Na een mooie solo van Bart langs twee spelers bereikte hij de achterlijn,alwaar hij de doelman aftroefde(overtreding?)op de lijn. En gaf een assist op de inlopende Robin die de bal tegen de touwen schoot, 0 – 4.

63e min.          Bart,de koning van de assist in deze wedstrijd,  zet met een steekbal Stefan vrij voor de keeper. Waarna deze de bal onder zijn voet doorhaalt en de doelman het spreekwoordelijke bos in stuurt om vervolgens de bal binnen te schieten, 0 – 5.

70e min.          Eindsignaal scheidsrechter en Bergambacht C1 kampioen.

Een fantastische prestatie van de C1 mannen. Hierbij feliciteren wij de spelers met het behaalde kampioenschap. Ook Ron, Martin, Dirk en Arie van harte gefeliciteerd!