Afgelopen week kregen 3 spelers uit de onze E1 selectie een brief thuis met de eerste regels:

Beste speler,

Door jouw voetbalprestaties bij je eigen vereniging ben je opgevallen bij de scouts van de KNVB. We nodigen je dan ook uit voor ons Jeugdplan Nederland. Namens de technische staf van de KNVB West II feliciteren we je met deze uitnodiging.

Menno Heij en Jelle Heerens en Thomas van Hove uit de Bergambacht E1 mogen op 22 maart en 12 april in de middag twee selectietoernooien jongens onder de 11 jaar spelen in Maassluis. Op het complex van Excelsior Maassluis start het om 13.45 uur. Coach Jeffrey van der Laan zal hun leider zijn.

De jongens waren natuurlijk heel erg blij en verrast en hebben er zin in, voor onze club vv Bergambacht is dit weer een grote opsteker na de selecties van Luc van Erk en Robin van Eijk uit de D1 voor resp. o/12 en o/13 en de talentenstage van Roel Heij uit de F1 bij Feyenoord. Ook bij de meisjes zijn er leden van onze club uitgenodigd Bo van Ieperen uit de D4 en Anniek Stolk uit de D2 en laatst nog Desiree Treure uit de E2.

Toch een bevestiging dat we als geheel goed bezig zijn met onze jeugdopleiding, tuurlijk nog zat te verbeteren maar dat heeft even tijd nodig en kost ook geld. Komt goed !

Helaas heeft Roel Heij antwoord gekregen van Feyenoord dat hij niet door ging maar hij kreeg wel wat goede tips mee, iedereen is natuurlijk heel erg trots op Roel. ( hij heeft er heel erg van genoten , wat een belevenis) Ik ben stilletjes wel blij dat we volgend jaar gewoon kunnen genieten van Roel op onze velden.

Ook Luc van Erk heeft gehoord dat hij niet door mocht. Na de 1e selectietraining bij de KNVB was het over, jammer natuurlijk maar laat je niet kisten en zorg dat je in beeld blijft.

Robin van Eijk heeft het lang volgehouden en dat had hij zelf verdiend door erg goede wedstrijden te spelen met de KNVB 0/13 selectie, hij mocht naar ronde 2 en zelfs naar ronde 3.... Daar liep hij tussen allemaal spelers van BVO's zoals Feyenoord en Sparta en Excelsior en dat was uiteindelijke toch teveel. Totaal geen schande hoor, we zijn erg trots op Robin en wensen ook hem veel succes nog op onze velden!