Na de verloren oefenpartij van afgelopen zaterdag is Bergambacht er nu wel in geslaagd een overwinning te pakken. Voor zowel Bergambacht als Stolwijk, de tegenstander onder leiding van nieuwe trainer Bert Potuijt, was het de eerste officiële wedstrijd waar om de punten werd gestreden. Bergambacht won verdiend op het eigen sportcomplex met 3-2.

Bergambacht liet Stolwijk aan de bal en hoopte met de snelheid voorin bij balbezit snel te kunnen uitbreken. Dit had succes in de 15e minuut van de wedstrijd. Via een steekbal  vanaf het middenveld kwam de bal bij Jan Doeland in het zestien meter gebied terecht. Hij legde de bal goed terug op Farouk el Kadiri, die binnen schoot. Na de 1-0 van Bergambacht bleven de (beste) kansen voor de thuisploeg, maar tot aan de rust werd niet meer gescoord.

De tweede helft kende een sterk begin van Bergambacht. Zij gingen fanatiek op zoek naar de tweede treffer en die kwam er. Redouan Addaudy werd door Nabil Belaki vrijgezet voor de keeper en de nieuweling van Bergambacht maakte hem koelbloedig af. Zo'n 10 minuten later kwam Stolwijk terug in de wedstrijd. Tot dan toe had Stolwijk weinig tot niets gecreëerd, maar ditmaal moest de defensie van Bergambacht capituleren. In de eindfase van de wedstrijd werd er opnieuw gescoord. Na een te korte pass achterin bij Stolwijk kon Jordi Potuijt de bal overnemen en voorgeven, waar Redouan Addaudy op scherp stond en zijn tweede maakte. De laatste goal van deze wedstrijd werd gescoord door Stolwijk, maar spannend werd het niet meer.

De eerste drie punten gingen dus naar Bergambacht. Aankomende dinsdag neemt de ploeg het op tegen ONA. Stolwijk speelt dan tegen Perkouw, de derde en laatste tegenstander voor Bergambacht in de beker. Allereerst zaterdag nog het BAB- bokaal, dat gespeeld wordt in Ammerstol.

Auteur: Jordi Potuijt

Doelpunten:
'15 Farouk El Kadiri 1-0 (assist Jan Doeland)
'50 Redouan Addaudy 2-0 (assist Nabil Belaki)
'85 Redouan Addaudy 3-1 (assist Jordi Potuijt)

Opstelling: